måndag 21. januar 2008

Quilt Art

Sist torsdag var eg på eit kveldskurs med quilteklubben vår. Dette var ikkje eit tradisjonelt kurs med lapper og mønster, nei her gjekk det heilt vilt føre seg.


Kurset var å lære å bruke Tyvek og Angelina i quiltearbeid. Eg har gått på eit slikt kurs før (sjå innlegg frå 8. sept 07), dette gav meirsmak, så dette ville eg lære meir av.

Tyvek er noko som vert m.a brukt til å lage konvoluttar av, eit kunststoff som ein kan skrive/ måle på og som smeltar i varme. Eg brukte metallic-maling på og varma/smelta med strykejern for å få effektane fram.

Eit utval av angelina, effekttrådar og maling.

Angelina er også eit kunstfiber, brukte strykejern på dette også.
Vi lærte også å lage passepartout av stoff, dette danna ramma rundt det som eg valde ut til motiv.



Quilting med sølvtråd.






Slik vart det ferdige motivet, litt abstrakt kunst..... a la Vebjørn Sand såg eg etterpå, så dette høyrer nok til under kategorien Quilt Art.

10 kommentarer:

Linda sa...

Oj så flott.Skulle gjerne godt på et slikt kurs,ser skikkelig morro ut.La fantasi og skapergleden blomstre.Ha en fin uke.Hilsen Linda

Gry sa...

Så töff quilting! Ja, som du ser kom jeg in på rett blogg den her gangen. Takk for hjelpen;-) Håper du fant in til meg...

//Gry

pip sa...

Flot resultat du har fået ud af dit kursus med de spændende materialer, det giver altid ny inspiration at komme på kursus og så er det jo hyggeligt.

Inger sa...

Dette var spennende. Jeg har veldig sansen for slike teknikker, men jeg har ennå ikke klart å forstå hva tyvek er. Jeg har fått det forklart tidligere, men har nok ikke fått taket på det. Ha ei fin uke.

Inger sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Emmeline sa...

Herligheten du er SÅ flink. Jeg ville innom for å spørre om et tips. Jeg har nemlig bestemt meg for å prøve å lage en skikkelig lappepute, og har tenkt å kjøpe meg en linjal, en rulle/ kniv eller hva det heter og en underlagsmatte. Aner du om det finnes en fantastisk quiltebutikk på nett, eller er det like lurt å bare gå i en butikk i byen??
Det har vært litt stille her inne en stund, har vært innom noen ganger men det ble liksom ikke noe etter den maten--så nå ble jeg glad for at du på en måte var tilbake:) Ha en fin lørdagskveld!

Anna Lisa sa...

Koselig å stikke innom bloggen din:) Koselig at du linker til meg. Ha en fin mandag. Klem

Lene sa...

Hei på deg :)

Så tøft dette ble! Virkeliog morsom teknikk.

Og jeg var innom danske matbloggen du tipset om. Mmmm.... Gjett om jeg skal dit igjen ;) Sulten!

Ha en finfin dag :)

My White Cottage sa...

Hej vännen! Wow, vilket konstverk du gjort! Imponerande!

Hoppas du haft en skön helg och får en fin söndag!

Kramar Jenny

LAPPEQURI sa...

Kjempe stiligt. Ha ei kreativ uke:-)